tirsdag 23. juli 2013

Størrelse bitteliten

Selv bittebitteliten så må man jo ha litt hjemmesydd, så da har jeg laget noe i ca str 50.


Str 50 er ikke den størrelsen jeg kommer til å lage mest i, siden hun vokser så fort. Men kjekt å ha noe å kle på henne når hun endelig kommer :-)

Bodyen er modifisert etter mønster fra Ottobre nr 1/2012, og krympet inn både med saks og vann... :-) Det herlige apestoffet er fra Ottobreshop på Etsy. Den brune strømpebuksa er i tynn ribbestrikket merinoull fra myllymuksut.com, mens den hvite er  "kjedelig" singeljersey fra Stoff og Stil. Jeg skulle ha hvit ribb, men kjøpte feil og er "støkk" med masse kjedelig hvit singeljersey som fungerer skikkelig dårlig som ribb (jeg har prøvd). Så brukte den hvite i prøveprosjektet "tegn og sy inn til strømpebukse" basert på mønster fra "Børnetøj 0-3 år" og en innkjøpt strømpebukse i str 50. Prøveprosjektet ble forhåpentligvis vellykket, men gleder meg til hun endelig kommer og jeg endelig får en skikkelig modell :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar