onsdag 28. august 2013

Et spesielt hekleteppe

Endelig er det ferdig! Hekleteppet jeg har holdt på med i to år. Jeg kunne ikke hekle, og har lært det med dette teppet. Det har tatt lang tid med lang pause, men er superfornøyd med at det endelig er ferdig. Det er et spesielt hekleteppe.



Teppet er etter oppskrift fra Sandnes garn, finnes blant annet i temaheftet "Det første året". Det er heklet i alpakkagarn, også fra Sandnes garn. Det limegrønne garnet var gått ut når jeg skulle kjøpe inn, så det måtte jeg bestille. Fikk det i posten samme dag som verden min raste sammen i en kreftdiagnose. Da ble hele greia bare stuet inn i et skap og har ligget der siden. Teppet var egentlig tenkt til første lille jeg gikk med da vi fikk diagnosen, men slik gikk det jo ikke. Tok det fram igjen i sommer på bilferien vår, og nå er det ferdig og venter på lille frøken som kommer snart nå! Hurra! Teppet måler ca 62 x 86 cm, det er ganske tykt og tungt siden det er alpakka så det kommer til å varme godt til vinteren. 




Vi har lånt en vogge fra min kjære venninne (som forøvrig også har ligget i vogga da hun var liten <3), og den har jeg sydd en sengekant til. Her ser vi oppi den med kanten, babyredet og det fine hekleteppet. Vogga står og venter i stua på lille frøken, gleder meg til alt blir tatt i bruk!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar