onsdag 23. juli 2014

Praktiske poser

Poser er enkle og praktiske, og det hender jeg lager et par. Denne gang viser jeg hundeturposen som er vår favoritt på tur, og en pose til trekkene til barnevogna.


Hundeturposen er en godtepose med lomme til hundebæsjposene. Den har en krok hvis man vil henge den på klær eller barnevogna, vi har den festet til båndet. Posen er foret, har strikk i hovedrommet, med en anorakkskyver på. Lommen dekker hele fronten av posen så vi har plass til en rull med hundebæsjposene. Lommen lukkes med en trykknapp så ikke poserullen faller ut. Designet er eget, ettersom hva jeg synes er praktisk på tur med hundefrøkna. Stoffene og trykknappen er gave fra svigermor, anorakkstopperen har jeg "høstet" fra et gammelt mobiltrekk som skulle kastes.

Den andre store posen er sydd i full fart for å oppbevare regn- og myggtrekkene til barnevogna. De kom uten egne poser og det synes jeg var upraktisk. Foreløpig har jeg laget en pose og stappet begge to inni der, så får jeg se om jeg er fornøyd med det eller ikke. Posen lukkes med snorer, som dras fra hver side. Stoffet er fra IKEA, det er litt grovere og passer fint til litt større ting.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar